NOTARJI ZASLUŽIJO PREMALO!
Če verjamete ali ne, ampak že tako ali tako predrage notarske storitve bi se naj v kratkem še podražile. Notarska zbornica se je odločila in sprejela sklep o zvišanju vrednosti točke notarskih storitev. Kot vzrok so navedli rasti cen življenjskih potrebščin.
In to kljub temu, da vsi vemo, da so notarske storitve še vedno občutno predrage, da se prav vsi pulijo, da bi lahko postali notarji. Tukaj si lahko preberete, kakšen je bil zaslužek notarskih pisarn v letu 2007.
In pri takšnih enormnih zaslužkih si notarska zbornica dovoli upravičiti njihove cene z opravičilom ali razlogom: da je za odprtje pisarne potreben velik začeten kapital. Prav tako so visoki mesečni stroški poslovanja: stroški za poslovni prostor, pisarniško pohištvo, zlasti železne omare, računalniška oprema in vzdrževanje, fotokopirni stroji, poštne storitve, stroški bančnih in računovodskih storitev, varovanje in zavarovanje prostorov, strokovna literatura in izobraževanje, zavarovanje notarske odgovornosti, članarina zbornici, tekoči stroški, pisarniški stroški.
Vzroki, ki jih navajajo so malodane absurdni. Stroške, ki jih navajajo notarji, ima vsako, še tako majhno podjetje, ki lahko samo sanja tako drago zaračunavanje servisa državljanom.
Povprečno je lani notar zaslužil okoli 300.000 EUR. Največji notarji pa celo 1.000.000 EUR (pri 10 zaposlenih). Če delite ta znesek s številom zaposlenih in 12 mesecev, boste ugotovili, da pride na vsakega zaposlenega 8333 EUR/mesec. A to ni dovolj? Zneski so v bruto številkah.
A je to lahko upravičen razlog za povišanje cen notarjev? Po mojem mnenju so še vedno previsoke in bi morale pasti, glede na višino prihodkov, števila zaposlenih in dejanskih stroškov z inventarjem.
vir informacij : www.24ur.com









10.07.2008 ob 19:19
Se strinjam z vsebino, ne pa z bombastičnim slogom pisanja in čudnimi primerjavami glede absurdnosti stroškov.
No, pa poglejmo še iz drugega konca. Kaj pa, če bi objavil zapis z naslovom “Avtomehaniki zaslužijo premalo!” Vsi vemo, koliko je njihova urna postavka, pa tudi možnost poslovanja “brez računa”, goljufanja pri “materialu” ipd. Zakaj se ne vprašamo, koliko zasluži lastnik avtomehanične delavnice?
10.07.2008 ob 19:29
pris, jaz bi rekel,da zato, ker avtomehaniki v urni postavki opravijo konkretno delo, in zanj morajo prevzeti tudi odgovornost.
IMHO
10.07.2008 ob 19:36
@common:
Zavedam se, da moja majhna provokacija izpade ravno tako demagoško, kot Davidovo mešetarjenje s številkami.
Če bi notar opravil delo tako, kot mu veleva zakon, potem bi delal konkretno. Po aferi “Orion”, ki je pokazala tudi na nedelo nekaterih notarjev, se je notarjeva odgovornost bistveno povečala. Ne pozabimo tudi, da je minister Šturm v začetku mandata notarske tarife konkretno znižal.
Naš lokalni avtomehanik je, po drugi strani, letos urno postavko dvignil že za deset evrov. Očitno je slišal za usklajevanje cen z življenjskimi stroški.
10.07.2008 ob 19:48
Pris, če nas že notarji “filajo” s svojim stroški, kot so železne omare, računalniška oprema in fotokopirni stroji, lahko tudi jaz brez težav napišem, da so predobro plačani. Če povprečen zaposleni (lahko je tudi tajnica) pridela mesečno 8300 eurov, potem je to zelo dobro in predobro plačano. Pa saj to veš tudi ti, povprašaj malo svoje kolege, kaj bi najraje bili. Vsi bi najraje bili notarji. Živijo zelo dobro, vozijo se z dragimi avtomobili, so zelo premožni, kje tukaj vidiš razlog za podražitve?
Avtomehanik je na prostem trgu in mu ceno določa ponudba in povpraševanje. A notarjem ceno določa trg?
10.07.2008 ob 19:51
Pris, kdo pa je bil kriv za notarske afere? Avtomehaniki ali notarji? Prej sploh niso imeli nobene odgovornosti, zdaj jo imajo. Saj odgovornost pri svojem poklicu nosimo vsi! Notarji so bili izjeme, si predstavljaš?
10.07.2008 ob 19:58
Če bi jim ceno določal trg, bi bile notarske storitve najbrž še dražje. Država to področje regulira ravno iz tega razloga.
Oprosti David, ampak spet se ne razumeva. Tudi jaz sem za to, da bi bile tarife nižje. Preprosto pa ne morem sprejeti tvojih argumentov. Z osnovnimi matematičnimi operacijami si prišel do magične številke 8.333 EUR na mesec (pri največjih). V to je treba šteti tudi prispevke (gre za bruto plače + zakonske dodatke a la regres, povrnitev stroškov …). Pozabil si odšteti najemnino za poslovne prostore (koliko že to znaša na mesec npr. v centru Ljubljane?), pa svinjsko drage strokovne seminarje ob bistvenih spremembah zakonodaje, na katere notar skoraj mora pošiljati svoje zaposlene, da le-ti nimajo izgovorov, pa še malenkosti tipa naročnina na “ius info” in Pravno prakso, najbrž pa bi se našlo še kaj. Sicer še vedno ostane kar konkretna cifra, nikakor pa ne 8.333 EUR na osebo. Zamerim ti tako manipuliranje s številkami, ne pa sporočila tvojega zapisa, s katerim se v osnovi strinjam.
10.07.2008 ob 20:00
David, si kdaj slišal, da bi kak zdravnik odgovarjal za svojo strokovno napako (sami temu pravijo strokovna zmota, ne napaka)?
Notarji še zdaleč niso edini. Vedno je tako, ko gre za močne cehe.
10.07.2008 ob 20:01
OK, Pris, bom dodal bruto zgoraj. Saj sem se vseskozi pogovarjal v bruto številkah. Te številke so vseeno visoke. In tarife bi morale biti nižje. Trg jim ne bi postavil višje cene, izsiljevali bi jo sami, ker so dobro organizirani, imajo svojo zbornico…
Še to bi dodal na tvoj očitek, da je moje pisanje bombastično. Mislim da ni, nič takega nisem zapisal, kar ne drži, res pa je, da sem ogorčen nad višanjem tarif notarjev, ker se mi res ne zdijo družbena skupina, ki bi imela finančne težave. RAVNO NASPROTNO. Spadajo v sam vrh najbolje plačanih poklicev pri nas.
10.07.2008 ob 20:38
Hm, meni nekaj ni jasno. Tudi jaz se spomnim, da je minister pred nekaj leti znižal notarske tarife. Kako je možno, da jih zdaj notarska zbornica dvigne? Kdo je torej pristojen za določanje tarif - minister ali zbornica?
10.07.2008 ob 20:53
@blitz:
2. odst. 107. člena Zakona o notariatu:
“Minister, pristojen za pravosodje, določi tarifo o plačilu notarskih storitev. Minister, pristojen za pravosodje, pošlje predlog notarske tarife zbornici, ki lahko v 30 dneh poda pripombe na predlog. Minister, pristojen za pravosodje, na pripombe ni vezan.”
Mislim, da v primeru večjih nesoglasij med ministrstvom in zbornico dokončno odločitev sprejme Vlada RS.
V konkretnem primeru gre zaenkrat le za pobudo oz. predlog zbornice ministrstvu, da se tarife zvišajo iz 0,459 EUR na 0,546 EUR za vrednost točke, ne pa za neko dokončno odločitev.
10.07.2008 ob 21:19
Pris, thanks. Mislim, da si vlada ne bo še enega žeblja zabila v krsto. Ali pač?
14.07.2008 ob 00:18
Pismorosno,
a pri navadnih smrtnikih pa ne rasejo življenjske potrebščine?
16.07.2008 ob 18:02
Ja to je res, da preveč zahtevajo za ceno svojega dela, samo dobro bi si bilo postaviti vprašanje, koliko preveč plačujejo ljudje za zavarovanje, ki tveganju niso naklonjeni?
16.07.2008 ob 18:18
Pris, pri avtomehanikih deluje vsaj konkurenca…vseeno lahko iščeš cenejšo storitev.
16.07.2008 ob 18:20
Pris, tudi sodniki zmotno ugotavljajo, ali pa dajo zadevo za par let v predal, da zastara.
Pa naj zdravik da pacienta v predal za par let, kvečjem v hladilnik ga lahko da.
Stvari niso primerljive na tak način.
16.07.2008 ob 18:23
Saj res, sedanja vlada ima za dosežek znižanje notarskih tarif. Kaj sedaj pomenijo te zahteve?
Me pa res zanima.
18.07.2008 ob 11:53
A obstajajo poceni sodniki ali pa sodniki na črno?
18.07.2008 ob 12:05
Kakšen skorumpiran model bi se najbrž našel, če bi kdo natančno pogledal.
18.07.2008 ob 12:19
@nevenka:
“Pa naj zdravik da pacienta v predal za par let, kvečjem v hladilnik ga lahko da. Stvari niso primerljive na tak način.”
Zdravnike sem prinesel na plano zgolj zaradi Davidovega komentarja:
“Pris, kdo pa je bil kriv za notarske afere? Avtomehaniki ali notarji? Prej sploh niso imeli nobene odgovornosti, zdaj jo imajo. Saj odgovornost pri svojem poklicu nosimo vsi! Notarji so bili izjeme, si predstavljaš?”
Sem mu zgolj odgovoril, da notarji niso nobene izjeme in da večina cehov zelo težko sprejme kakršnokoli odgovornost. Tudi v zdravstvu se dogajajo napake z hudimi posledicami, pa od nobenega zdravnika nikoli ne boš slišala, da je šlo za strokovno napako, temveč temu pravijo strokovna zmota. Samo toliko in mislim, da je bila primerjava glede tega kar umestna.
Kar se pa avtomehanikov tiče - šlo je zgolj za humorno provokacijo, ki pa vseeno ima malo soli, saj se vse okoli nas draži. V okolišu imamo tri avtomehanike, pa se njihova urna postavka razlikuje mogoče za pol evra, vsi pa so letos postavko konkretno zvišali. Dvomim, da ima čista konkurenca kaj opraviti s tem. Naj javim Soršku?
24.07.2008 ob 00:07
Ne razumem gneva do notarjev, niti do tistega najbolj opljuvanega. Prej smo vedno potrebovali preveč denarja in časa za nič pri odvetnikih ali na sodiščih.
Mimogrede: sodniki ne morejo dati nič v predal, da zastara. Nič več. V predal zagotovo ne, drugo je sposobnost strani, ki so na vagi.