Naslednje državnozborske volitve, ali: kako sem se šel stavit s Košakom za gajbo piva!

Ja, z Andrejem Košakom sva stavila za gajbo piva, ki ne bo Laško, ker ga Košak slabo prenaša, priznam pa, da jaz tudi, iz prebavnih in »prebavnih« razlogov!

In zakaj sva se stavila? Na njegovem blogu (komentar št. 89) sem postavil trditev, da bodo naslednje državnozborske volitve najslabše obiskane od vseh, ki so bile izpeljane v samostojni Sloveniji. Andrej trdi ravno nasprotno, takole pravi: motiš se Pelko. Udeležba bo rekordna, saj Janša uspešno mobilizira prav vse, da bodo šli na volišče in seveda glasovali proti njemu. Boš videl. Ker bo sedaj še avgusta posiljeval s pokrajinami v parlamentu, bo to še dodatno motiviralo posameznike, ki se še niso odločili. Tile SDS-ovci so res neverjetni, toda potonili bojo s plapolajočimi zastavami..he,he.  No ja, mogoče ima prav, jaz Janši zagotovo zamerim privatizacije, izpeljane v njegovem mandatu.  

Zame najhujša ugotovitev že nekaj let je, da na slovenski politični sceni ni svežih, zanimivih in predvsem »poštenih« novih obrazov, ki bi obetali korak naprej v demokratizaciji slovenske družbe!

Mica je na sosednjem blogu dejala (citiram): meni osebno bi bilo - če bi v državi veljal pravni sistem - v bistvu vseeno, kdo je na oblasti. Celo več: mnenja sem, da bi se v demokratični družbi le ta morala na vsake kvatre zamenjati. Nov in svež veter zmeraj prinese tudi kaj dobrega. Povsem drugače pa je pri nas. Za jesenski stolček se potegujejo sama “stara imena”, no, ja, nekateri so sicer menjali stranko, ampak nič ne de.
Po domače bi rekli: isto stranje, le drugo pakovanje. Najbolj tragikomično pa je, da ljudje nasedajo politikom tipa Kresalova, da jim bodo - če pridejo na oblast - točili med in mleko. To pa je že na meji Nightmare-a v Ulici Brestov.

In strinjam se z njo.

Spomnite se samo nekaterih afer, na državni ali občinski ravni, niti ni pomembno, v njih so sodelovala strankarska imena, pa naj bo to SIB Banka, vzpenjača, operacijske mize, vse zgodbe v navezi DARS – SCT, onkoliški inštitut, pediatrična klinika, pa vse ostale afere v zvezi z državnimi razpisi, privatizacijske afere, slaba kmetijska politika, slaba politika na področju malega gospodarstva, orožarske afere, oklepniki Patria, afere v povezavi z zunanjim ministrstvom, slaba in neodgovorna zunanja politika do Hrvaške, sumljivi posli v družbah v večinski državni lasti, nategi z nalepkami ob registraciji vozil, potni listi in še in še…

A vas ob vsem, kar se je zgodilo v prejšnjih mandatih v navezi LDS, SD in SLS & co. in v zadnjem mandatu v navezi SDS, Nsi, SLS & co., sploh še kdo prepriča, da mu boste zaupali svoj glas? A imamo res tako kratek spomin, nas jumbo plakati in reklamne akcije, ki stanejo ogromno denarja, res še vedno prepričajo, da bomo volili? Ali vas mogoče prepričajo volilni programi strank? Ima katera od strank v svojem volilnem programu kakšno klavzulo, kaj bodo naredili, če obljub, ki so jih podali v volilnem programu, ne bodo izpolnili? S čim jamčijo izpolnitev programa? Kakšni so konkretni ukrepi na področju divje privatizacije, zdravstva, problematike mladih družin, davčne reforme (kaj bo z DDV-jem v prihodnosti), kmetijska politika, konkretni ukrepi!!! In predvsem, kdo in kako jamči za uresničitev obljubljenega! Saj veste, papir prenese vse!

Moje vprašanje za vas se glasi: ali je katera od državnozborskih strank vredna vašega glasu na volitvah , bo res udeležba na volitvah rekordna (rekordno slaba) in, ali bo gajbo piva častil Košak, ali jaz? Kaj mislite?

 

112 odgovorov na “Naslednje državnozborske volitve, ali: kako sem se šel stavit s Košakom za gajbo piva!”

  1. andrej  pravi:

    mislim da boš ti častu.
    janša bo pa popušo na celi fronti.
    Js volu? - LDS ali Zares, ubistvo nima nevem kakšne veze, sam da se janša poslovi…

  2. david.pelko david.pelko  pravi:

    Andrej, z Andrejem K. nisva stavila, kdo bo zmagal, ampak kako visoka bo volilna udeležba! Jaz, pravim, da bo najnižja do sedaj!

  3. Blitz  pravi:

    Jaz mislim, da bo plačal Košak. On je preveč obremenjen in misli, da so ljudje siti Janše, jaz pa mislim, da so siti politike. In tega, kar praviš, istih imen. Oba novinca, Šrot in Kresalova, nista nobena politika, ampak povsem očitna predstavnika kapitala, ki se je odločil povečati svoj vpliv preko bankrotiranih (ne v finančnem smislu, temveč v organskem) strank - tako SLS kot LDS sta bili pred popolnim potopom.

    Mislim, da ni v krizi Janša s svojo SDS, ampak predvsem v svoji koaliciji nima enakovrednih partnerjev, ki bi lahko dosegli odmevnejše rezultate. SLS je itak v riti, brata Podobnik sta jo spravila pod gladino, Šrot pa jo bo najbrž potopil do dna. Nekoč je ta stranka imela potencial in visoko v svojih vrstah gospode kot sta Zagožen ali But. Pa danes? Z LDS je podobno, le nekoliko pametneje so se lotili reševanja. Kresalova se mi zdi sicer precej brezkrvna in brez kakršnegakoli političnega šarma, a je vsaj pretty face. Šrot pa že po videzu ne daje ravno simpatičnega vtisa, s petjem slavospevov ruski demokraciji pa itak sodi tja, kot ga označuje njegovo ime - v schrott.

    Mislim, da bo udeležba nizka, glede rezultatov pa nisem čisto prepričan.

    Jaz bom namreč po dolgih letih spet volil, a še ne vem, koga. Definitivno nimamo stranke, ki bi jo volil, bi pa volil nekatere posameznike: Viranta, Zvera, Pahorja, Guliča in še koga.

  4. david.pelko david.pelko  pravi:

    Blitz, ne morem kaj, da se ne bi strinjal s tabo. Res imava podobne politične poglede.

    Jaz na volitve ne bom šel, sit sem politike. In dokler se ne menjajo obrazi, mene volišče ne bo videlo.

  5. neikka  pravi:

    david, odgovoriti z JA ali NE nima smisla zdaj.

    Zavisi, kakšen bo predvolilni boj, ali bodo stranke znale angažirati volilce in za kaj in seveda KAKO.

    V ta KAKO bi položila odgovor, bolj agresivni več žanjejo, bolj radikalni bolj prepričajo, ŽAL to ne pomeni, da najboljši.

    Janševikom ne dam glasu, izbirala bom med manjšim zlom!
    Definitivno pa bom volila, ker ne iti volit pomeni dati glas tistim, ki so najslabši.

    To pa niti v sanjah.
    Če bi jaz usmerjala volilno kampanjo, bi v svoji stranki dala v izbor popolnoma neodvisne ljudi, a strokovno maksimalno podkovane in poštene.

    Glede Katarine sploh nisem pesimist.Mlada je, čista, od tiste zverjadi tam - brezgrešna, koliko pa je energična, pa ne vem, a včasih je dobro biti bolj preudaren in manj napadalen.

    Sicer pa, tudi levica še ni vladala. Tudi njim bo treba enkrat dati možnost, da pokažejo, kaj znajo in kako znajo.
    Seveda, bi bilo idealno brez Pahorja, z nekom novim.

    s pozdravi, n.

  6. B.G.  pravi:

    Košak naj začne varčevati. Upam da se motim, ker si želim, da bi ljudje končno dojeli, da naglede na to, kakšno mnenje imajo, da morajo izraziti svoje prepričanje in voljo. Pač, takšni smo Slovenci, ki smo polni kritičnih besed, ne gremo pa na volišča.

  7. STELA  pravi:

    david….se bojim, da boš zmagal….apatija slovencev je v porastu

  8. david.pelko david.pelko  pravi:

    @Uf, Neikka, a ne veš iz katerega “gnezda” prihaja Katarina Kresal? Abotno je oddati glas zanjo, vsak kolikor imam jaz informacij o njej. Ona zastopa kapital in ne “ogoljufane” državljane. :(

    @B.G. Saj imaš prav, ampak če ne vidim osebe oz. stranke, ki bi jo lahko obkrožil! Kaj potem?

    @Stela. Apatija je upravičeno v porastu!

  9. Jure Jure  pravi:

    Mislim, da bo kar Košak častil. Ljudje majo že počas dost te politike in vedno istih stvari, ki se premlevajo že predolgo.

  10. david.pelko david.pelko  pravi:

    P.S. Ne verjamem v noben volilni program politikov tipa Kresal, Golobič, Pahor, Podobnik, Šrot ali Janša!

  11. neikka  pravi:

    David, hehe,

    čas je, res je čas, da se pripravi NOV z NOVIMI ljudmi.

    lbn

  12. Luka  pravi:

    Ja sej Vam ne preostane drugega.

  13. Martin  pravi:

    Žal bomo gledali reprizo veleuspeha istih igralcev. Upam, da gre vsaj Rupel v penzijo. Vem pa tudi, da še dolgo ne bo na vrhu ne črnc, ne cigan, ne ženska. Domovina, ti postajaš kakor afta.

  14. pepi  pravi:

    Jebiga Pelko, deluješ mi kot potuhnjen janšist.

  15. Dajana  pravi:

    Se strinjam z blitzem in upam, da ne bo prišlo do spremembe strani. Janša mora v drugem mandatu urediti stvari do konca. Če bo pa zmagal kdo drugi… se bodo spet vsi zamenjali, bo že spet vse skupaj jovo na naovo od začetka. Na volitve pa bom šla. Ker mi ni vseeno! ;)

  16. david.pelko david.pelko  pravi:

    Dajana, kaj bo Janša uredil v drugem mandatu? Vidiš, kako je dovolil privatizacije Istrabenza, Mercatorja, Pivovarne, Merkurja, …. A misliš, da tega ni hotel, ampak ni mogel drugače? Razen vinjet in Virantovega dobrega dela je zelo malo stvari, s katerimi se lahko pohvali. Je pa res, da so meni tudi Kresalova,Golobič in Pahor še hujša izbira, ampak v tem primeru še nisem potujnjeni Janšist, kot pravi pepi, ali pač?

  17. B.G.  pravi:

    david.pelko, od tistih, ki so, obkrožiš najboljšega, če pa misliš, da bi bil ti boljši, se pa aktiviraj. Povej mi za eno stranko, da so zadovoljni s svojimi kandidati, razen SDS. Ti pa niso več stranka pač pa vojaški stroj.

  18. david.pelko david.pelko  pravi:

    Kaj pa vem B.G. Meni vse stranke skupaj delujejo kot vojaški propagandni stroj, ki nam vsak dan v glavo vbija neke afere in občutek, da se nekaj dogaja, epilogov na koncu pa ni, firme pa ena za drugo padajo v “privatne” roke.

  19. B.G.  pravi:

    Ti dam prav.

  20. STELA  pravi:

    david.pelko pravi:
    1.07.2008 ob 16:04
    P.S. Ne verjamem v noben volilni program politikov tipa Kresal, Golobič, Pahor, Podobnik, Šrot ali Janša!

    :):)……..ampak za enga se bo pa vseen treba odločt…..al kako?……al smo lahko kar brez?:)

  21. ponpet ponpet  pravi:

    junija 2004 je manj kot 60% vprašanih reklo, da bodo šli na volitve. potem je bila na volitvah udeležba 60,65%.

    junija 2008 je 68% vprašanih reklo, da bodo šli na volitve (kar je kar precej več) …

    *****

    sicer pa je bilo na vseh volitvah dosedaj manj volilcev kot na prejšnjih. zadnje tri: 73,70% (1996) - 70,37% (2000) - 60,65%(2004)

    *****

    aja, o istih imenih - lestvica 16. najpriljubljenejših politikov

    junij 2004:

    1. Pahor
    2. Drnovšek
    3. Potočnik
    4. Peterle
    5. Rop
    6. Kacin
    7. Partljič
    8. Janša
    9. Rupel
    10. Mramor
    11. Jelinčič
    12. But
    13. Gaber
    14. Brejc
    15. Podobnik
    16. Simšič

    junij 2008:

    1. Türk
    2. Potočnik
    3. Virant
    4. Pahor
    5. Janković
    6. Golobič
    7. Lahovnik
    8. Zver
    9. Peterle
    10. Potrč
    11. Erjavec
    12. Kresal
    13. Cukjati
    14. Janša
    15. Žgajner Tavš
    16. Jelinčič

    alzo, na lestvici leta 2008 se je od tistih štiri leta prej obdržalo le pet imen od šestnajstih (pahor, janša, potočnik, jelinčič, peterle); kar enajst je novih.

  22. david.pelko david.pelko  pravi:

    Bolje brez kot s takšnimi. Bolje bi bilo, ko bi imeli tehnično vlado, ki bi bila sestavljena samo iz strokovnjakov, ki bi jih na volitvah izbrali volilci.

  23. david.pelko david.pelko  pravi:

    Ponpet, ampak vsi ti “novi” mi dišijo oz so v takšnih in drugačnih strankarskih navezah s “starimi”. Na žalost :(

  24. STELA  pravi:

    mislm, da bi se tud strokovnjaki “stepli” med sabo……..pa bi lepo prišči z dežka pod kap……hm, gruntam zdej, zakaj imam o vodilnih slovencih tko slabo mnenje

  25. ponpet ponpet  pravi:

    ja, valda. zver in cukjati sta klonirana janeza janšata, samo da ma en lase drugi pa izobrazbo (viš kok je genecki inženering fejst!), kresalova je itak lutka v rokah drugih, golobič je nastavil vse direktorje od leta 1848 naprej, lahovnik je s koroškega, jankovič je kučan po plastični operaciji, turk je po pomoti zraven, virant je robot in ne šteje, ona baba je jelinčič z jajci, kahel ehjavec je pa ravno kupil novo nokio in bo šel zarat teh fincev u zapor.

    tehnična vlada … hahahaha … v sloveniji ima oblast vendar ljudstvo!

  26. david.pelko david.pelko  pravi:

    Stela, jaz nisem mislil strankarskih , ampak neodvisne strokovnjake. Tudi taki obstajajo :)

    Ponpet, saj ti dam (ne morm verjet) prav. Vse drži in tudi mene zadnje čase samo še sarkazem pokonci drži. In pol na koncu zveš, da je v najdražjem predoru, ki so ga ravnokar “slavnostno” odprli, omet padu na tla! Pred leti bi se spraševal a naj jočem, ali se smejem, zdaj še trznem ne. Več! Sem že vsega navajen. In tudi na to tale naša politika štarta. Kaj nam pa morete, si mislijo :(

  27. neikka  pravi:

    David, tudi sama mislim, da bi bila rešitev samo tehnična vlada strokovnjakov.

    In se želo strinjam z BG+jem, da imamo vojaški stroj.

    In glede totalitarizma in anarhizma, ki vlada v Slo in kar jaz že leta ponavljam, tole:

    VIR Dnevnik ob aretaciji Penka

    VIR današnji Dnevnik
    Dr. Ljubo Bavcon, kazenski pravnik:
    “Z ogorčenjem spremljam akcije, ki jih v zadnjih dneh izvajata tožilstvo in policija. Z ogorčenjem zato, ker sem prepričan, da je Boštjan Penko gotovo zadnji človek pri nas, ki bi zlorabil svoj položaj, in to iz koristoljubnih namenov. Tudi sam sem ob Penkovih solzah podoživljal to neskončno nemoč posameznika, ki je lahko tudi čist kot solza, pred mahinacijami in manipulacijami državnega represivnega aparata, ki nima nobenih omejitev. V zvezi s tem sem zaskrbljen, zato ker vidim, da nobena izkušnja, naša in tuja, z zlorabami kazenskega prava za politične namene sredi preteklega stoletja v avtoritarnih in totalitarnih režimih ne vpliva na to, da se danes kaj takega ne bi več dogajalo.” Kot še pravi Bavcon, pa je bilo v Penkovem primeru vsaj sodišče tisto, ki je ravnanju represivnih organov postavilo omejitev.”

    Ko so JJ-ja aretirali pred 20 leti, jojaška policija, totalitarni režim, stara JUGA, ga niso vklenili v prisilne lisice, Penka so brez vseh dokazov aretirali z nasiljem najbolj totalitarnih režimov.

    Pozivam vse blogerje, da protestiamo proti temu nasilju družbe, v kateri smo, s kakršnim koli protestnim zapisom na svojem blogu.

    lbn

  28. david.pelko david.pelko  pravi:

    Neikka, okoli Penka ne bi komentiral, ker ga ne poznam. Me pa čudi, da se je sestajal s človekom, ki ga je prej po uradni dolžnosti preganjal. Zadevo premalo poznam in bi bilo zelo nepošteno, da bi kaj napisal. Način zagotovo ni bil pravi, se strinjam!

    Glede na to, da oba poznava tudi duhovno literaturo se niti ne čudim, da se stvari tako odvijajo. Nasilje rojeva še hujše nasilje, represija vedno sproži reakcijo. Tudi 12 let LDS-a je pustilo mnogo posledic, ki jih čutimo in vidimo na vsakem koraku. Pred Janševiki so bili Boljševiki, ki so zdaj Turbokapitalisti.

    Slovenija je napredovala, vendar smo imeli pred bivšimi vzhodnimi državami ogromno prednost, ki kopni na računa divje privatizacije in posledično korupcije, klientelizma in vseh ostalih spremljajočih dogajanj. Smo edina evropska država v novejši zgodovini, kjer je BIL NA SUMLJIV NAČIN UBIT PREDSEDNIŠKI KANDIDAT. Morilec, pijanec je po prihodu iz zapora postal premožen človek (navajam Ivan-a Kramberger ml.).

    Tehnična vlada bi bila edina dobra in prava rešitev!
    Vendar bi politika tako idejo v kali zatrla!

  29. david.pelko david.pelko  pravi:

    ps. Neikka, ni samo Janša problem. Tudi, ampak krivcev in pomembnih akterjev, ki vplivajo na dogajanja je ogromno, veliko od njih jih bo kandidiralo na državnozborskih volitvah. Najdeš jih tudi v Ponpetovem seznamu zgoraj.

  30. neikka  pravi:

    Poglej si posnetke, izjave njegovega advokata, Penkove izjave.

    jaz ga poznam, osebno, z njegovo ženo sva isti dan rodili v Lj deklici, prvorojenki.
    Tudi z mojim možem sta veliko sodelovala.

    Način je sporen in značilen za najbolj divje diktature.

    Poslušaj posnetke.

  31. Martin  pravi:

    Problem volivcev je v tem, da rešujemo probleme na povsem nekompetenten način. Volilni sistem je povsem jasen in bo tak do spremembe. Vsakdo, ki ima kritičen pogled na politično stvarnost, naj vzame zadeve v svoje roke. Tako to gre. Stvari same od sebe nikoli ne gredo na boljše.
    Vse je zanič, predvsem zanič sam. Torej?

  32. david.pelko david.pelko  pravi:

    Martin, kot posamezniki smo nemočni. Začne se z opozarjanjem. Glede na to, da so mediji pod kontrolo in da ne pokažejo dejanske politične klime, so blogi idealna rešitev. Izleti posameznikov ali majhnih skupin podobno mislečih v politiko so pa dogodivščine, ki bi se slabo končale. Saj to veš tudi sam zelo dobro. Samo močna ekipa poštenih, strokovnih in zelo domoljubnih ljudi bi lahko kaj naredila. SAMO NE VEM, KJE JIH BOŠ NAŠEL?

  33. david.pelko david.pelko  pravi:

    NEIKKA, priznam, da nisem gledal posnetkov, slišal pa sem, da je jokal. Drži?

    Seveda ni prav “zlorabljati” organov pregona za takšna početja. Vendar, kot sem dejal, OD OBSTOJEČIH PARLAMENTARNIH STRANK IN LJUDI, KI DELUJEJO V TEH STRANKAH - JAZ NE VERJAMEM NIKOMUR NIČ.

    Vse to so samo politične igrice, kjer se žrtvuje kakšno malo ribico, pomembne stvari se pa pod mizo dogovorijo.

    Z vsakim dnem se mi odločitev o osebnem nesodelovanju na volitvah, zdi še bolj pravilna!

  34. mica mica  pravi:

    Blitz, pazljivo sme prebrala tvoj komentar in moram reči- kot bi med najinimi stališči naredil copy paste
    :-)
    Nikoli v življenju nisem po božje častila niti filmskih igralcev /ne rečem, da me recimo Harrison Ford ne bi premaknil, če bi imel ene 5 kil več :-) /, niti kakšnih drugih “zanimivih” tipov. Tudi do politikov imam prav poseben odnos. mogoče bi bilo drugače, če nekaterih ne bi pobliže poznala.
    Redki so, za katere bi dala roko v ogenj.
    Zlasti po tistem, ko mi je občasno dano, da poslušam kakšno zakulisno blebetanje
    :-(

    Kar se pa Kresalove tiče, se mi pa zdi zanimivo to, koliko državljanov “pada” na njen lepotni videz.
    To me spominja neko učno uro v času študija, ko je predavatelj naredil preizkus o tem, komu lahko zaupamo.
    Na prizorišče je poslal dva človeka: lepega in izrazito grde zunanjosti. Ta-slednji je recimo totalno izvidel. In to v času, ko je “lepota duše” še nekaj veljala, kako bi šele danes, ko kaj velja le zunannjost
    :-)

    In stranka se tega hudičevo zaveda. Kot se Pahorjevi zavedajo, da pridobivajo pike prav na rčaun šarmantnosti svojega predsednika.

    Kot so, kako groteskno , celo Kučana volile stare mamke, ki so še predtem čepele v cerkvi pri maši, ampak…nič ni pomagalo.
    politik s tako šarmantnim ljudskim nasmeškom že ne more biti slab :-)

    Zakaj politične stranke iščejo simpatizerje med medijsko znanimi ljudmi? odgovor je povsem jasen, ane?
    Od naštetih bi vzela le Viranta in Zvera.
    Viranta- med drugim- tudi zato, ker ima zelo lepo vzgojene otroke.
    :-)

  35. david.pelko david.pelko  pravi:

    Otroci so ogledalo svojih staršev. Obeh staršev. Vedno! Sodim po svojih otrocih!

  36. Nikica  pravi:

    @neikka
    Pozivam vse blogerje, da protestiramo proti temu nasilju družbe, v kateri smo, s kakršnim koli protestnim zapisom na svojem blogu.

    Državni tožilec Boštjan Penko se je sestal z Ivanom Zidarjem, ki je osumljen storitve večjega števila kaznivih dejanj s področja gospodarske kriminalitete.
    Kar tako se lahko sestajajo. Potem pa naj odprejo kavarno, kjer se bodo sestajali kriminalci in tožilci.
    Si pozabila na Orion?
    TO JE TEBI NORMALNO.
    Piši pesmi, pa čeprav samo zase, to je dobro za žolčne kamne.
    Zaradi takšnih “intelektualcev” kot si ti in tebi podobnih smo totalno v ku…
    In sodniki celo stavkajo.

  37. neikka  pravi:

    Nikica,

    penko je pojasnil razlog za svoja sestajanja.

    Doker mi ni nič dokazano, je NEDOLŽEN de iure in de facto.

    Ustava je zato, da se jo spoštuje, in da se jo spoštuje PRI VSEH DŽAVLJANIH, ne da se je ne spoštuje zgolj pri tistih, ki so moteč element tej vladavini janševikov.

    s pozdravi, dekle, ki ničesar ne argumentiraš, razen da žališ iz anonimnosti.

  38. neikka  pravi:

    In zdaj še k pesmim, prva zbirka, leto 2006, prodanih 2000 izvodov! ( najbolj uveljavljeni pesniki v Slo, ki jim zbirke financira Ministrstvo za kulturo, ne prodajo več kot 200- 300 izvodov v nekaj letih:jaz in soavtor sva jo prodala v nekaj mesecih)

    Druga zbirka, Zrnca peska,leto 2007, prodanih…

    Podatkov ne mislim javno distrubuirati bolj kot je potrebno, hehe, a z veseljem za tiste, ki si delajo utvare, kako močni so v svojih lažeh.

    Ni pameten tisti, ki popusti, ampak tisti, KI VZTRAJA, ker drugače bi svetu vladali ZGOLJ BEDAKI.

    Aforizem je moj, aftorsko zaščiten.

  39. Martin  pravi:

    Javno mnenje so dostikrat razlikuje od pravnega, kar je včasih slabo, včasih pa dobro. Jemanje legitimitete različnih mnenjem je stvar kulture. Nekje veljak, drugje bedak in obratno. Zakaj nimamo vpliva na politično stvarnost? Ker ne volimo, ker so na listi oddaljeni ljudje, skriti v neke ideologije, ker nočemo biti krivi za stališča neke skupine, razen če se pokažejo kot popularna! Torej smo tipični volivci, nikoli nič krivi, največkrat pa še brezvezni.

  40. Blitz  pravi:

    Neikka, o tem, da je Penko zaenkrat nedolžen, ni nobenega dvoma. Ampak saj ga niso zaprli na goli otok. Pač aretirali so ga in kasneje spustili, približno tako, kot je po predpisih. Ima vse zakonske pravice, nisem seznanjen, da bi mu kdo kakšno kršil.

  41. Pris Pris  pravi:

    @Nikica:

    Glede Penka: Z Zidarjem se je sestajal, ko je že podpisal odstopno izjavo, ko je s primopredajo že razdolžil vse spise in predal vse ključe, ter je na rednem letnem dopustu čakal, da mine odpovedni rok. S 1. julijem je začel delo kot samostojni odvetnik, kot je povedal sam, pa je v času dopusta nabiral bodoče stranke. Vse, kar sem naštel, ni kaznivo, čeprav morda izpade neetično. Če bi obstajala prepoved, potem bi bil državni tožilec zacementiran v svojem poklicu in ne bi mogel opravljati praktično ničesar drugega. Se strinjam, da bi bilo bolj moralno počakati tudi na formalni iztek funkcije, vendar pa v očeh javnosti ne bi bilo nič drugače, če bi počakal mesec, dva, ali celo leto. Še vedno bi prednjačile neumnosti v stilu tvoje “naj odprejo kavarno, kjer se bodo sestajali kriminalci in tožilci”.

    Glede Oriona: O sacta simplicitas! Tam ni šlo za kazniva dejanja, ampak za civilnopravna razmerja. Penko je ravnal pravilno, seveda pa laikom (ki o teh zadevah na podlagi “strokovnih pojasnil” Trenj ali Sveta najraje sodijo) tega pač ne moreš dopovedati.

  42. Pris Pris  pravi:

    @Blitz:

    “približno tako, kot je po predpisih”

    Še dobro da si uporabil besedo “približno”. :P To, da najprej pokličeš uslužnega novinarja RTVS in šele nato spektakularno aretiraš, spada v približno? Ali pa pridržanje 15 ur, ne da bi bila osumljenca zaslišana ali pripeljana k preiskovalnemu sodniku? Organi pregona so brcnili v temo. Pomoje so pričakovali, da bodo v Zidarjevem/Penkovem žepu našli tožilske spise ali kakšno plavo kuverto, našli pa niso nič, zato so z vodo v grlu zaprosili za odredbo za hišno preiskavo, da bi vsaj pri Penku doma našli kaj inkriminatornega in zadevo upravičili za nazaj. V tistem trenutku so imeli samo dokaz, da sta se Penko in Zidar sestala, kar pa nikakor ne zadošča pogojem za izdajo odredbe, zato je preiskovalni sodnik tudi ni izdal.

  43. david.pelko david.pelko  pravi:

    Jaz mislim, da je zagotovo neetično, da se je Penko dogovarjal z Zidarjem za nudenje svojih uslug. Še pred meseci ga je po uradni dolžnosti preganjal, zdaj ga bo pa branil, oborožen z vsemi insajderskimi informacijami. Mislim, da je v Sloveniji dovolj strank, ki bi z veseljem uporabile usluge gospoda bivšega državnega tožilca, in ne bi bile tako direktno povezane z njegovim delom, kot je bil Zidar in “njegov” SCT.

    To je lep primer “etičnosti” ljudi na položajih v Sloveniji.

  44. Pris Pris  pravi:

    @David:
    Se strinjam, ampak ne pozabi, da so Penka v tožilskih vrstah izigrali na zelo grd način in mu praktično ni preostalo drugega, kot da gre v odvetništvo. Ker gre za vrhunskega strokovnjaka s področja gospodarskega kazenskega prava, bi bilo iluzorno pričakovati, da bi odslej zastopal zgolj kakšnega klošarja, ki bi ukradel liter vina (to sem napisal že na Košakovem blogu). Že prej je bilo jasno, da se bodo zanj “zagrebli” tudi številni osumljenci, ki so jih ali jih še vedno preganjajo Penkovi bivši kolegi. V odvetništvu, sploh vrhunskem, obstaja velika konkurenca in redkokateri odvetnik si lahko privošči sam izbirati svoje stranke. To je potrebno vzeti v obzir, ko se govori o etiki in morali.

  45. david.pelko david.pelko  pravi:

    PRIS, vem in zavedam se, da ima medalja dve plati, seveda sta za prepir potrebna vedno dva, vendar sem prepričan, da bi si lahko pridobil stranke popolnoma izven svojega obstoječega dela. V to sem prepričan.

  46. mica mica  pravi:

    ampak…
    žalostno ni le to, da so neetični tisti, ki imajo v rokah moč informacij, tragikomično je bolj to, da tej neetičnosti ploskajo tudi državljani.
    to je šele skregano z vsakršno etiko, logiko in občečloveškim razmišljanjem.

  47. Pris Pris  pravi:

    @David:
    “popolnoma izven svojega obstoječega dela”

    Sam veš, da je ključ uspeha specializacija. Penko je kazenski pravnik, se pravi, da bo tudi kazesnkopravni odvetnik. Kazenskopravni odvetniki zagovarjajo osumljence. Osumljence preganjajo tožilci, Penkovi bivši kolegi. Posebna tožilska skupina je v povezavi z oddelki za gospodarsko kriminaliteto na okrožnih tožilstvih vodila oz. imela vpogled v stotine zadev s področja gospodarskega prava in nemogoče je, da bi se Penko kot odvetnik izognil prav vsem.

    Nekako tudi dvomim, da bi se Penko po vseh letih kazenskega prava kar naenkrat preusmeril v npr. družinsko pravo in zastopal zakonce v ločitvenih postopkih.

    @mica:
    Še vedno mislim, da je bilo sestankovanje Penka in Zidarja neetično. Želel sem le predstaviti drugo plat medalje, kar je razumel tudi David.

  48. mica mica  pravi:

    P.S.
    dodati pa moram- kljub vsemu- še to.
    bojim se, da se bomo- vsaj po svoje- že grizli za jezik.
    Enostavno vsi skupaj premalo vemo, kaj se dogaja v zakulisju.
    :-(

  49. mica mica  pravi:

    P.S. 2
    še dobro, da čez 1 dan in 1/2 pričenjam dopust.
    In se bom - prisegam- osredotočila le na kolesarjenje in pisanje novih zgodb

    :-)
    .-)

  50. david.pelko david.pelko  pravi:

    Mica, lepo se imej na dopustu in pozabi na nas, virtualne tečnobe :)

  51. mica mica  pravi:

    hehe, še nekaj moram dodati za frau Blitz (in še za koga).
    Moja snaha se je z veseljem odločila, da gre z menoj v Prago. Čeprav je tam že bila…

    David, virtualne hm..”tečnobe” imam pa rada. Pa temu verjamejo le redki. Ampak tako je.

  52. neikka  pravi:

    pris,

    razmišljanje, ki si ga navedel in dejstva, ki si jih Penku v prid naštel, delim v celoti s teboj.

    Presenečena, pozitivno, človeško presenečena, da se vendarle vsake toliko najde na blogih nekdo, ki razmišja in sklepa, kot sklepam sama in si ne pusti nadeti uzde in predsodkov, itak so vsi pokvarjeni.

    Tak način razmišljanja dela nove krivice tistim, ki so lahko popolnoma nedolžni.

  53. david.pelko david.pelko  pravi:

    Neikka, seveda ima Pris prav, tudi jaz delim mnenje z njim. Samo tisti “delček”, kjer si Penko išče nove stranke po moje ni pravilen. Penku ne bi bilo treba stranke iskati v družinskem pravu, lahko bi se pa na svojem področju izognil desetim najbolj problematičnim, med njimi tudi SCT-ju. Tako je moje mnenje.

  54. neikka  pravi:

    Jaz pa mu kot stokovnjaku puščam vso svobodo in vso pravico, da se SAM odloča, kako in kaj v bodoče.

    Če bi imel kaj skrivati, bi najbrž počakal, ker pa je bilo njegovo delo povsem transparentno, ni imel nobenih zadržkov.

    Skrivajo in prikrivajo se ponavadi dejstva, ki se jim da kaj očitati, nikoli poštena dejanja.

    In očitke, ki mu jih Brezigarjeva servira, pranje podobe sistema, ki je vse bolj krvoločen do žrtev, ki jih ustvarja.

  55. david.pelko david.pelko  pravi:

    Neikka. Jaz k temu tvojemu mnenju ne bom nič dodal, ker preslabo poznam zadevo. Samo tole:

    Ne vem, kako bi pa bila sama zadovoljna če bi tvoj odvetnik, ki si ga drago plačevala, nekega dne začel zastopati stranko, ki jo tožiš in in bi seveda s pridom izkoriščal informacije, ki si jih je pridobil na tvoji strani.

    Zakaj tako rečem? Predivdevam in ne verjamem, da bi SCT in Zidar najela g. Penka za branilca, če ne bi s tem kupovali tudi “njegove” informacije.

  56. Dajana  pravi:

    @David: Glede mojega komentarja. Janša vednar samo popravlja, kar so komunisti 60 let prej “ustvarjali”. Meni se zdi najmanjše zlo Janša. Vsi ostali so preoblečeni komunisti in korak nazaj. ;)

  57. david.pelko david.pelko  pravi:

    Dajana, saj bi ti to celo verjel, če ne bi ravno Janša prodal Mercatorja in če se ne bi ravno v tem mandatu zgodile privatizacije Merkurja, Pivovarne, Istrabenza, …. Vsi smo vedeli, da se bo to zgodilo.

  58. Dajana  pravi:

    Ja, no. A je kdo rekel, da je brez napak?

  59. Dajana  pravi:

    Mogoče te bo zanimalo, kaj pravi vedeževalka:
    http://www.vest.si/2008/07/03/kaj-pravi-vedezevalka/

  60. david.pelko david.pelko  pravi:

    Ponavljam! Zame najhujša ugotovitev že nekaj let je, da na slovenski politični sceni ni svežih, zanimivih in predvsem »poštenih« novih obrazov, ki bi obetali korak naprej v demokratizaciji slovenske družbe!

    Zaradi tega ne bom šel na volitve :(

  61. neikka  pravi:

    janša je bil najbolj aktivni član gosupeljske Zveze koministov.
    Grosupeljčani, ki je bil z njim, to potrjujejo.Problemi so nastali, ko ga niso potrdili za PREDSEDNIKA zveze komunistov, hehe.
    Ustrašili so se ga najstarejši člani kot najbolj nečloveškega in radikalnega in so mu postavili STOP.

    od takrat postaja JJ oporočnik komunistom, ustavili so ga v karieri!!!!!!!!!!!!!

    Kot študent je dobival Titovo štipendijo v višini treh običajnih štipendij, na zavodu o tem nekdanji uslužbenci veliko vedo in tudi povedo.

    bali so se ga kot hudiča celo mladinci v brigadah in ni ga, ki bi povedal drugače, da je bil do njih diktatorski.
    zanj niso veljala nobena pravila, ki jih je zahteval od drugih.

    Kot politik nas je vrnil v leto 1945.

    Bučar o tem govori jasno in glasno v svojem zadnjem intervjuju za Dnevnik.

    Če bo šlo še tako drastično dol, sledi revolucija. le kakšno leto je treba počakati.

  62. david.pelko david.pelko  pravi:

    Neikka, g. Bučarja zelo cenim, a imaš kakšen link do tega intervjuja?

    Revolucije ne bo, razen če jo bodo “sproducirali” wannabe oblastniki. Vsi ostali nimamo te moči, niti ne živimo slabše kot prej pod LDS-om. Slabše živimo samo toliko, kolikor se je uvedel Euro, ki je vse podražil, ampak to bi se zgodilo pod katerokoli oblastjo, ker je tako bilo tudi v drugih evropskih državah, pri uvedbi Eura.

  63. Dajana  pravi:

    Janša je odprto “brutalen”. Jasno, da je bil komunist v Jugoslaviji, kdo pa takrat, ki je lahko bil na politični sceni, ni bil? Kresalova, Pahor, Golobič… Lepe besede, lepi ljudje… kaj bodo naredili, če bi prišli na oblast? Ponavljalo se bo to, kjer smo ostali pred oktobrom 2004. Janša je naredil korak naprej! Sicer je težko vzpostaviti red po kaosu, ki je vladal toliko let, sicer je zelo boleče, a edina alternativa je on. Vsaj od teh, ki so na listi. Janša se mora znebiti nekaterih ministrov in… na koncu koncev bi tehnično vlado naredil on. Pa Rupla bi lahko že enkrat zamenjal, saj si je zaslužil penzijo.
    itd.

  64. neikka  pravi:

    david, nimam linka.

    A do njega prideš, če se na Dnevniku prijaviš in imaš potem dostop do arhiva.

    Jaz sem intervju poslušala vsaj 4x, tako globoko me je fasciniral in tako zelo sem se strinjala z njim v ocenah.

  65. Dajana  pravi:

    http://www.dnevnik.si/video/1785

  66. david.pelko david.pelko  pravi:

    G. Bučar je zopet dokazal, kaj je biti pravi in ponosen SLOVENEC, ki razmišlja pošteno in zdravim razumom, ki ga danes v Sloveniji kronično primanjkuje. Ponoči bom njegov intervju prepisal v pisno obliko in pokazal VSEM na blogosu.

    Neikka, hvala za informacijo in
    Dajana, hvala za link.

  67. david.pelko david.pelko  pravi:

    Neikka, Bučar je v intervjuju o Janši povedal malce drugače, kot si ti navajala. :(

    Kakorkoli, se bom ponoči potrudil vse spraviti v pisno obliko.

  68. Martin  pravi:

    Do zdaj je bil predvsem problem polarizacija SDS/LDS in preskakovanje SLS. Sem pa tja bodo vedno leteli pljunki, ki jih vsak zagrizen pristaš lastne ortodoksnosti zna proizvajati. Nič ne bo drugače, dokler ne bo prišel popolnoma drug človek. Moj sodelavec pravi, da bi morali vse osamosvojitelje prisilno upokojiti. Bučar se mi je vedno zdel edini zrel evropski politik in čakam naslednika, ki ne bo za vsak protistavek uporabil aroganco. V polarizaciji pa je naravno in normalno, da imamo raje naše. Zdaj pa dovolj na temo, ker se lahko začnem motiti. In nato dvomiti.

  69. david.pelko david.pelko  pravi:

    Martin, to je že prav grozno, kako se moram vedno s tabo in Blitzem strinjati. To je že pravi dolgčas :lol:

  70. neikka  pravi:

    David,

    meni je pomembna Bučarjeva analiza slovenskih razmer in oris vrnitve v leto 1945.

    Seveda ga označi kot dobrega izvajalca te politike, ker nas je res temelejito vrnil v leto 1945.

    Drugače pa alarmantno resnično!

    No, če utegneš, super, če bom le lahko, se pridružim v debati s tudi katero od svojih misli, posebno tam, kjer se z Bučarjem ne strinjam.
    Ampak zato je intervju še vedno odličen.

  71. Martin  pravi:

    Ah, ni panike. V življenju sem se že 7 milijonkrat zmotil, pa še vedno sitnarim.

  72. Nikica  pravi:

    Ne bom prebirala neikkanih bedastoč. Je “pesnica” polna sovraštva do določene osebe. Ampak kljub temu ji očitno dobro gre, saj se sama hvali (komentar 38), pa tako hudičevo je slaba vlada- ministrstvo za kulturo. Ej odloči se ali si umetnik ali politik. In še nekaj, tudi jaz plačujem kvazi “umetnike”. In malo manj sovraštva ti ne bi škodilo.

  73. Nikica  pravi:

    To strašno pesnico namreč spremljam zgolj iz firbca, in vedno pljuva v lastno skledo. Ne razumem kvazi umetnikov, ki naj bi se ukvarjali s svojimi deli ne pa s politiko. In mi jih še futramo. Ogabno. Jeseni bo veliko bolje. Videli bomo vklenjenega Janšo. Njena “nedolžna” Kresalova (uh če pomislim, da nanjo hrope Senica) pa bo svetla bodočnost Slovenije.

  74. Martin  pravi:

    Pomiri se. Kultura in prosveta, to naša bo osveta. Vsega tako ali tako ne moreš razumeti, zato je škoda napeljevati vodo na mlin fatalne razlike. Meni osebno je vseeno, če Kresalova uporablja vibrator. Moti me to, da je v odgovorih arogantna in cinična. Takih ne bom volil. A nisem rekel, da je na temo dovolj? Zakaj me zapeljuješ?

  75. Dajana Dajana  pravi:

    Ne volite spet komunistov, no! :evil:

  76. david.pelko david.pelko  pravi:

    Dajana, komunistov že davno ni, nikoli jih ni bilo. Zdaj so kapitalisti, BALKANSKITURBOKAPITALISTI! Bučar je v intervjuju zelo lepo opisal stanje.

  77. Martin  pravi:

    Pelko, bomo morali z Blitzem tole poboškati skupaj, upam, da še pred volitvami. Baje te nekaj žuli, pošlji že tisti mail.

  78. david.pelko david.pelko  pravi:

    Martin, bom. Sem bil zunaj, hvala bogu, da nisem cel dan za računalnikom, :lol:

  79. Martin  pravi:

    OK, danes ne bom več bral, grem na počitek. Skratka, brez zadržkov. Sicer ni v zvezi s tem, a če mi nekdo reče, da naj česa ne povem nikomur, povem ne povem, če to seveda obljubim. Nimam rad ljudi, ki v prepirih potem vse sčvekajo.

  80. neikka  pravi:

    Nikica,

    ne razosebljaj se še bolj, kot se očitno že in se drži tematike, ki jo je David odprl, ne pa da se greš pljuvalnice iz aninimnosti.

    Moje pesmi so moja ljubezen in vse so plod ljubezni, da te sino razočaram.

    In moje zbirke finacira moj mož, v celoti, VSE FAKTURE imamo doma, nobeno ministrstvo.

    David, tebe bi pa prosila, da komentatorke, anonimne, ki pridejo na blog zgolj trosit laži o meni, opozoriš, da tema diskusije nisem jaz, ampak slo politika in nevzdržne razmere v njej.
    Naj debatira o temi, ne o tem, katero ministrstvo mi kaj plačuje in s tem davkoplačevalci.
    Za namerno plasiranje laži gre in onemogočanje konstruktivne diskusije.

    In lep dan.

  81. david.pelko david.pelko  pravi:

    Neikka, oprosti

    V času, ko je komentirala Nikica, sem bil odsoten in ko sem se vrnil so že drugi odgovarjali na njene besede, zato sem pustil komentarje. Bom v prihodnje brisal žaljive komentarje, ki nimajo zveze z tematiko. To sem počel že nekajkrat v preteklosti, ampak je vedno sprožilo še več komentarjev.

  82. neikka  pravi:

    david,

    ti nisi ničesar kriv, ničesar.

    Hvala ti za opravičilo, ki ni bilo potrebno.

    In prilepljam sem sveže analize Jožeta p Damjana, ki ga najbolj cenim v analizah slovenskih razmer in glede zadnje Penkove aretacije.

    IZJEMEN JE in se z njim 100 procentno strinjam.

    Članek je iz razgedov.

    Predvolilna kampanja s “posebnimi metodami”
    jože p. damijan, ponedeljek, 30. junij 2008
    Predsednik vlade se je očitno opogumljen z javnim odobravanjem preganjanja akterjev v gradbenem lobiju, konkretno s posnetkom Ivana Zidarja v policijski marici ter s potencialnim javnim odobravanjem podobne obravnave tudi Boška Šrota odločil, da bo uporabo tovrstnih represivnih metod še razširil v predvolilnem času. Očitno meni, da ne potrebuje druge predvolilne kampanje, kot “začasno” odvzemanje prostosti javnosti manj ljubih akterjev, vse seveda lepo obeleženo s posnetki javne nacionalne televizije. Zelo očitno gre za predvolilno kampanjo s “posebnimi metodami”, zaradi česar se v krogu predsednika vlade očitno nadejajo, da bodo tudi deležne tovrstne obravnave v javnosti. V predvolilnih kampanjah namreč običajno posamezna stran prek “neodvisnega raziskovalnega odkrivanja” potencialnih škandalov nasprotne strani s strani izbranih posameznih medijev poskuša pridobiti kratkoročno prednost pred drugo stranjo, pri čemer je ne zanima dokazovanje škandala. Dovolj je lansiranje zgodbe o “škandalu”.

    V konkretnem primeru aretacije in pridržanja Ivana Zidarja in Boštjana Penka pa gre za uporabo represivnih organov in tožilstva, kjer pa bi moralo biti ključno spoštovanje pravne države in nezlorabljanje moči represivnih organov v politične namene. Policija in tožilstvo bosta uporabo svojih represivnih metod morala tudi opravičiti z vložitvijo utemeljenih kazenskih ovadb. Če tega ne bosta naredila oziroma se bodo njune ovadbe pokazale v kasnejših postopkih kot neutemeljene, bo očitno, da so bile njune metode zlorabljene v namen predvolilne kampanje.

    Glede na dosedanja javna pojasnila tako policije in tožilstva na eni ter Boštjana Penka na drugi strani vse namreč kaže na to, da gre prav za slednje. Pojasnilo represivnih organov:

    “Direktor urada kriminalistične policije pri generalni policijski upravi Aleksander Jevšek je pojasnil, da je bilo nekdanjemu tožilcu Boštjanu Penku ob včerajšnjem pridržanju odvzetih več fotokopij policijske, tožilske in sodne dokumentacije v zvezi s preiskavami v gradbeništvu. S prvim možem SCT Ivanom Zidarjem sta se med 9. in 26. junijem večkrat sestala, je še dejal Jevšek, nazadnje včeraj popoldne.

    Jevšek sumi, da si je Penko protipravno pridobil premoženjsko korist. Kako natančno in kakšno, Jevšek ni izdal. Kot je še poudaril, preiskovalni sodnik včeraj ni odredil hišne preiskave, česar ni posebej obrazložil. Kljub temu naj bi bile kazenske ovadbe spisane v nekaj dneh, obljublja. Katerega kaznivega dejanja bosta ovadena Penko in Zidar tudi ni jasno.”

    Pojasnilo Boštjana Penka:

    “Tožilec Boštjan Penko je na današnji tiskovni konferenci pojasnil, da se je včeraj in nekajkrat pred tem sestal s prvim možem SCT Ivanom Zidarjem kot s potencialno stranko. Penko se je namreč z jutrišnjim dnem podaja v odvetniške vode, formalno pa je danes še zaposlen na tožilstvu, vendar na dopustu.

    Kot je bilo Penku pojasnjeno, je bil pridržan, ker naj bi bil osumljen, da je protizakonito, ko je bil še na tožilstvu, opravljal odvetniško dejavnost in si tako pridobil premoženjsko korist. “Od Zidarja nisem prejel nobenega plačila,” je še dejal Penko.

    Po njegovih besedah ga kriminalisti med 15 ur trajajočim pridržanjem niso zaslišali niti privedli pred preiskovalnega sodnika, čeprav je pri tem vztrajal. “Za tajno sledenje ni bilo pravne podlage. Ocenjujem, da so državni organi delovali protipravno,” je sklenil. “

    In še to:

    “Boštjanu Penku so po lastnih besedah ob včerajšnjem pridržanju policisti na roke nadeli zatezne lisice, ki so jih nato sneli z lovskim nožem in kleščami. Ko je Penko to povedal, je padel v jok.”

    Verjetno se nas večina še spomni legendarnih posnetkov Toneta Stojka iz leta 1988, ko sta kriminalista po preiskavi na uredništvu Mladine odpeljala sedanjega predsednika Janeza Janšo na informativni razgovor, nakar mu je bila odvzeta prostost in je pristal v vojaškem priporu. Če me spomin ne vara, je Janša takrat odšel s kriminalistoma neuklenjen. Mar ni groteskno, da natanko 20 let kasneje represivni organi, ki so sedaj pod nadzorom istega Janeza Janše, ki je bil pred dvajsetimi leti po nedolžnem zaprt zaradi kritičnega pisanja o oblasti, uporabljajo podobne represivne metode v namen “nežnega prepričevanja” javnosti (a la bratje Dalton v Taličnem Tomu), kako uspešno ta vlada preganja javnosti nevšečne lobije, tajkune in druge državnim organom nevšečne osebnosti?!

    Tako kot se otroci, ki so bili v mladosti šikanirani in zlorabljani, ko odrastejo, običajno poslužujejo enakih metod do svojih otrok ali bližnjih, ker drugačnih metod pač ne poznajo, se očitno tudi Janez Janša v svoji politični karieri poslužuje enakih metod, kot jih je bil deležen sam na svoji koži. Dogajanje pred afero Depala vas, lanska afera s Sovo, letošnja zadeva “čista lopata” in sedanja afera Penko očitno kažeta na to, kako daleč je pripravljen iti Janša za to, da bi ostal na oblasti. Pripravljen je zlorabiti vse uradne organe, od policije, tožilstva do tajne službe, ter njihove običajne in posebne metode dela.

    Če je civilna družba pred dvajsetimi leti ustanovila Odbor za zaščito pravic Janeza Janše, bomo kot predstavniki civilne družbe očitno kmalu prisiljeni v ustanovitev odborov za zaščito pravic Boštjana Penka, Ivana Zidarja… in Boška Šrota. Morda bo izgledalo na prvi pogled groteskno, da civilna družba ščiti tajkune, toda ne gre za zaščito falotov pred pravico, pač pa za zaščito pravne države pred oblastjo. Ustanovitev Odbora za zaščito pravne države pred Janezom Janšo se zdi tako vse bolj nujna.

    Objavljeno pod nt, slovenija | | |

    Ustanovitev Odbora za zaščito pravne države pred Janezom Janšo se zdi tako vse bolj nujna.

    BRAVO, podprem odbor in se vanj vključim TAKOJ!

  83. mica mica  pravi:

    @ pris- samo mimogrede, preden grem zalivat vrt:
    moji sumi glede sodnika, ki je zavrnil hišno preizkavo v primeru Penka, so se izkazali za hipotetično resnične….

    :-)

    ne more biti drugače.
    :-)

  84. mica mica  pravi:

    Neikka,. to, kar ustanavljaš, bo krasna združba!
    Upam, da bo članstvo javno?

  85. Pris Pris  pravi:

    @mica:

    Žal je vse skupaj še vedno špekulacija. Upam, da bomo kdaj izvedeli resnico. Spin-doktorji obeh strani bodo nadalje gotovo lansirali še in še “informacij”

    V pravosodju se vsi poznajo. Najdi mi preiskovalnega sodnika, ki ni še nikoli sodeloval s Penkom. Matetov nastop me v tej točki niti ne preseneča, seveda se bo poskušalo vse, da se upraviči njihovo ravnanje in v javnost lansira nove sume.

    Mi je pa zadeva po tem, ko nas je minister seznanil z “novimi” informacijami, še bolj čudna. Zopet je govoril o “fotokopijah dokumentov iz policijske, tožilske in sodne dokumentacije”, ni pa potrdil, da je šlo za dokumente, ki bi jih Penko lahko dobil zgolj na tožilstvu. V kolikor bi potrdil slednje (kar bi v primeru, da bi bilo res, mirno lahko storil, saj so dokumenti že zaseženi in postopka s tem ne bi kompromitiral), bi tudi jaz menil, da je Penko kriv storitve kaznivega dejanja.

    Po izjavah policije naj bi se Penko in Zidar v usodno nedeljo dobila že tretjič ali četrtič. Logično bi bilo, da bi Penko, v kolikor je imel namen izročati sporno gradivo, to že storil oz. da bi ga imel vsaj s sabo na sestanku, ne pa da se ga po aretaciji s hišno preiskavo išče pri njemu doma.

    Dovolil si bom še malo špekulacije in navedel dve možni verziji dogodkov: policija aretira Zidarja in Penka, pri njima najde papirje, ki pa niso tisti, ki bi si jih policija želela (npr. gre za papirje Zidarjevih postopkov, ki jih je le-ta dobil kot osumljenec in jih izročil v preučitev svojemu bodočemu odvetniku Penku, ne pa za “tajne” papirje tožilstva). V tem primeru je vse, kar ima policija v rokah, zabeležka sestankov med Zidarjem in Penkom. Na Okrožnem sodišču v Ljubljani ga ni preiskovalnega sodnika, ki bi zgolj na takšni borni podlagi izdal odredbo. Mica, to ti garantiram. O tem sem že pisal v prejšnjih komentarjih. V nasprotnem primeru bi se lahko zgodilo, da te vidijo za isto mizo z nekom, ki ga imajo v postopku (in ti za to sploh ne veš), naslednje jutro pa bi ti že brskali po stanovanju. Iskreno upam, da do takšnih praks nikoli ne bo prišlo.

    Druga verzija: policija pri Penku/Zidarju ob aretaciji najde in zaseže sporno dokumentacijo. Penko je kriv. Zakaj pa potem potrebujejo še hišno preiskavo? Za dokaz kaznivega dejanja bi bilo to namreč povsem dovolj, saj so ju dobili in flagranti. Sedaj nas pa policija prepričuje, da je bila odredba za hišno preiskavo ključna in da brez nje niso mogli nič, hkrati pa iščejo (ali pa si izmišljujejo) vzroke za njeno neizdajo.

    Mene ne glede na nove obtožbe ministra še vedno bolj prepriča prva verzija. Edino, kar bi me prepričalo v nasprotno, je potrditev, da so pri akterjema ob aretaciji zasegli sporno dokumentacijo.

  86. mica  pravi:

    Pris, hvala za dodaten komentar. V bistvu me te 3/8 resnice jezijo. Ne vem, čemu naj verjamem, pojma nimam, kdo laže, kdo komu drži ravbarsko, kaj se plete v ozadju…..
    Sedajle, ko sem zalivala vrt: OK, vidiš vodo, ,ki teče, solato, ki se psotavi pokonci, vidiš mokro zemljo.
    In vse videno nekako prinaša občutek zadovoljstva.
    Pri vseh teh političnih intrigah pa je tkao, da se meni, kot običajni državljanki, niti približno ne sanja, kaj “vidim” in kaj” gledam”.
    To pa je za člvoeka mojega kova hudičevo neprijetno
    :-)

    Mogoče je moj karakter sprt s tovrstno meglo. Ker sem bolj “lene” sorte in mi strašno godi, če lahko verjamem na besedo.
    Veš pa, da je to, slednje, v današnjem času bolj redko kot rdeče kače.

  87. nevenka nevenka  pravi:

    Jaz komaj čakam tele volitve, že kar jutri bi šla volit.

  88. Martin  pravi:

    Pris, vse zgleda kot natančno poznavanje in odlična analiza. To je zgolj zato, ker se nekaj stvari ujema. Mnenja na konkretnem mestu in mestih okoli tega, pa so v x-ovo škodo. Dr. X bo slab odvetnik, ker je prelen za tisto kar se mora in preveč podvržen tistemu, kar hoče. Sfalil je svoj zen. Kako varovati pravno državo, pa bodo povedali vsi kvazi stručkoti. Teh se bolj bojim kot totalitarizma, ki ga izumljajo pri drugih.
    Mica, rdeče kače bomo gledali še kar nekaj časa. Žal. Pomagajo jim tudi tisti, ki jim cerkev ni namenila prostora zraven Marijinega oltarja, pa zdaj pljuvajo po njej. Meni, kot deteoiziranemu človeku, je to še bolj gnusno kot verski fanatizem. Skratka, vem. Za nakladanja me, v stilu Simone, boli kita.

  89. mica  pravi:

    Martin, če ne bi vedela določenih stvari, tvojih besed……. “Pomagajo jim tudi tisti, ki jim cerkev ni namenila prostora zraven Marijinega oltarja, pa zdaj pljuvajo po njej.”……….sploh ne bi razumela, oziroma bi šle mimo mene.
    tako pa so mi kristalno jasne in se z njimi absolutno strinjam. Še več: po informacijah,. ki sva si jih izmenjala s sošolcem, ki se prav tako ne mota več tam okoli, a je, vsemu navkljub , uspel ostati nemaščevalen, me čudi še bolj, kako to, da nekateri serjejo predvsem tam, kjer so dobivali največ.

    Sicer pa- če govorim na splošno- vse prevečkrat se je -v zgodovini namreč- dogajalo, da niti pod razno niso bili odlučujoči dogodki, o katerih smos e učili v šoli.
    Jezičke na tehtnici so premikali tudi zoboboli, nezmožnost erekcije, kurbe,koristoljubje, različni sexualni odkloni in druge odvisnosti, lezenje v rit…..
    T. i. “prijateljski razlogi” pa so nekaj tako samo po sebi umevnega, da bi jih, tudi Slovenci, lahko že uzakonili.

  90. david.pelko david.pelko  pravi:

    Neikka

    glede tvoje gonje Janeza Janše bi rad nekaj dodal. Danes ponoči bom objavil intervju, ki ga je dal g. France Bučar in bom tudi povzel njegovo razmišljanje o Janezu Janši.

    Kar se pregona čez tožilce in tajkune tiče, ki se toliko požvižgajo na nas državljane, da še v času, ko jih mi plačujemo, nosijo informacije na nos tajkunov bom rekel, da so ti gospodje v svoj žep pospravili ogromno bivšega družbenega kapitala, njim se ne bo težko braniti pred Janezo Janšo. Imajo trop najboljših odvetnikov, ki si jih mi navadni smrtniki niti v sanjah ne moremo privoščiti. In kako so prišli do tega denarja? G. Bučar pravi, da so do tega denarja prišli na PROTIUSTAVEN NAČIN, na način, ki je v popolnem nasprotju z našo ustavo. In ko je omenjal revolucijo, ta ni bila namenjena g. Janezu Janši, ampak sedanji situaciji, kjer se vsi vzvodi moči iz politike počasi prelivajo v gospodarstvo. Kjer se sistem politične diktature prestavlja ali preliva v sistem oligarhov oz. diktaturo gospodarstva.

    Vemo, da je večina tajkunov iz vrst LDS (ZARES), SLS in SD, zato tudi ni čudno, da je “kapital” prevzel razsulo LDS in da nam zdaj kar tri stranke na levici mečejo pesek v oči. Veselo jim pomaga tudi SLS, ki bi ga jaz kar takoj prestavil na današnjo slovensko levico.

    Več čez nekaj ur :)

    p.s. ne zagovarjam Janeza Janše, vendar občutek za vsaj malo resnice je treba imeti. Z vse pizdarije in kraje v naši ljubi Sloveniji pa ni kriv samo Janez Janša, vsak osel vidi, kdo ima v rokah glavna slovenska podjetja in kam se preliva politična in kapitalska moč.

  91. david.pelko david.pelko  pravi:

    Če bi civilna družba delovala na osnovi pravičnosti, bi se že davno tega uprla divji privatizaciji in prelivanju moči v roke gospodarskih oligarhov.

    Zaščita oligarhov s civilno družbo je GROZOVITA ZLORABA le te.

  92. david.pelko david.pelko  pravi:

    PRIS, ne sprenevedajmo se več. Tudi če niso našli dokumentacije, verjetno so jo iskali, drugače ju ne bi aretirali, kaj meniš?

  93. mica mica  pravi:

    mimogrede: tovrstne zaščite bi lahko spominjale na ukrep
    Musarjeve, ki je- zaradi upoštevanja nevemkateregaže zakona o varstvu zasebnosti- dala uničiti disketo, na kateri so bili podatki o tem, KDO je na Zunanjem ministrstvu izdajal.
    Vsaj dokumentirani podatki, tako so že itak vsi vedeli….pa ne morejo rčei, ker jim je pooblaščenka uradno uničila dokaze.

    Mnenje: zato, da bi “zaščitili svoje”, se včasih obnašamo kot sloni v trgovini s porcelanom.

    In zato: pogosto, če ne zmeraj, pa je dobro vedeti, ZAKAJ je temu tako.

  94. neikka  pravi:

    Davdid,

    preden danes odletimo na J in po svetu,

    zgolj majhna pripomba.
    Gonja je množična, ko pa nekdo komentntira v svojem imenu, gre pa za mnenje nekoga.
    In jaz pišem v svojem imenu.

    Upam, da si boš razlago pogledal v SSKJ.
    Seveda ni vsega kriv JJ, tako neumen ni nihče od nas, ki debatira, še manj naiven.
    napake vlad so se nizale od prve, Peterletove delje.Hude so bile in so napravile bazo LDSu, da je lepo bogatel in sateliti z njim in potem vsi tisti, ki so za njimi prišli na oblast ob JJ+ju, da nas bodo odrešili, hehe.

    Ti so šele poskrbeli za korupcijo in zato so najbolj odgovorni.

    Svetujem ti branje Jožeta P Damjana na Razgledih, izjemen analitik je kot ekonomist in kot etik.

    In lepo bodite, se beremo septembra.

  95. Blitz  pravi:

    david, ali nič ne bereš Siolovih novic - med novicami o tragediji na Savi boš naletel tudi na komentarje, ki nakazujejo, da je za nesrečo kriv JJ. Nekdo mi je tudi prišepnil, da lanska ujma v Želenznikih in okolici ni bila čisto naravna. Govori se namreč, da se je JJ dogovarjal z GWBjem za testiranje satelitskega upravljanja z vremenom nad slovenskim ozemljem. Hočeš dokaze? Garantiram ti, da bo tudi pred letošnjimi državnozborskimi volitvami prišlo do podobnih “naravnih” pojavov, denimo kakšnega močnejšega dežja, pa mavrice in tudi kakšna toča bo še padla. Avgusta se bo baje temperatura kak dan povzpela na čez 30 stopinj. Boš videl, da se bodo moje napovedi izpolnile.

  96. Pris Pris  pravi:

    @David:
    Tvojega komentarja št. 92, namenjenega meni, ne razumem najbolje. Dokumente bi lahko iskali tudi pri meni in tebi, pa to še vedno ne pomeni, da so za to imeli zakonsko podlago. Policija je imela zgolj informacijo, da se osumljenca sestajata, kar pa samo po sebi (pravno gledano) še ni utemeljen sum, da
    1) je Penko karkoli vzel na tožilstvu (treba je tudi povedati, da je Penko že v začetku meseca vrnil službeno kartico in ključe ter opravil primopredajo vseh svojih spisov),
    2) je Penko karkoli spornega dal Zidarju.

    Glede neetičnosti ravnanja (bivšega) tožilca se strinjava, jaz pa govorim bolj o stopnji suma, ki je potrebna za izvedene ukrepe policije.

  97. david.pelko david.pelko  pravi:

    Blitz, bolj kot ga bodo napadali, večjo škodo si bodo delali. Ljudje se ponavadi vedno postavijo na stran napadenega. Sploh, če vidijo, da so napadi za lase privlečeni.

    Pris, vprašaj se, zakaj policija ni smela preiskati zidarjevega avtomobila?

  98. Martin  pravi:

    Če bi izvedli ustavljanje Zidarjevega vozila drugače, bi imeli podlago za preiskavo avtomobila. Samo to je večja in slabša špekulacija kot čakanje na odredbo. Ni dovolj poznati 200 členov ZKP, bolje je poznati vse.

  99. david.pelko david.pelko  pravi:

    Martin. Priznam, da nisem spremljal zadevo Penko-Zidar, zato tudi nisem želel preveč razpravljati okoli tega.

  100. Pris Pris  pravi:

    @David:
    Zato, ker bi za preiskavo vozila na način, kot so se je lotili, policija potrebovala odredbo preiskovalnega sodnika. Kaj je po mojem botrovalo njeni neizdaji, pa sem že razložil.

    @Martin:
    Ker domnevam, da je tole letelo name, ti bom odgovoril:
    Odredba je edini način, da bi vsebina avtomobila predstavljala neizpodbiten dokaz v kasnejših sodnih postopkih in tega so se zavedali tudi policisti. V svoji praksi na sodišču sem videl preveč primerov ekskluzije dokazov, ko so policisti našli predmete s pregledom vozila po 2. odst. 148. člena ZKP (saj si ciljal na to?).

  101. david.pelko david.pelko  pravi:

    In zakaj sodišče ni izdalo odredbe? To je po moje čisto zajeb… oz iskanje pravniških lukenj. Sem prepričan, da če bi policija zame zahtevala sodno odredbo za preiskavo, da bi jo takoj dobila.

  102. Martin  pravi:

    Ja, priznam, da sem, nimam pa pojma, da to izločajo. Hvala za info. Verjamem, da bi za mizo hitreje našli vse potrebne odgovore med sabo, tole komentiranje in provociranje je že zoprno, zato bom nehal. Težko je namreč ugotoviti, zakaj kdo debatira in mi je odveč biti kar naprej tečnoba. No, ne vedno ;).

  103. Pris Pris  pravi:

    Ah, David, no! Preberi si moj komentar št. 85, kjer sem napisal, da bi ravno nižanje standardov za izdajo odredbe privedlo do tega, da bi praktično brez kakršnih koli dokazov lahko izvedli preiskavo pri vsakomur. Samo dejstvo, da sta se Penko in Zidar sestajala, še ne pomeni, da obstajajo utemeljeni razlogi za sum, da je Penko storil kaznivo dejanje, kar je dokazni standard za izdajo odredbe. To niso pravniške luknje!

  104. david.pelko david.pelko  pravi:

    OK, Pris, razumem to. Vendar tukaj se ne gre za nekega navadnega državljana, ki ga policaj maltretira, ampak nekoga, na katerem pospešeno delajo tožilci, ki ima na vesti več sumov dejanj iz področja gospodarskega kriminala. A je v tem primeru še vedno enako težko pridobiti taka dovoljenja, če se gre za osebo, za katero se sumi, da je počela nezakonita dejanja.

    Če je tako, imamo spet primer, ko imamo v sistemu napake, ki niso naključne.

  105. Martin  pravi:

    Meni je zdaj jasno, da preiskovalni sodnik preprosto ni hotel izdati odredbe. To sme, razlogov je lahko sto.

  106. Pris Pris  pravi:

    @Martin:
    Debata je fina stvar, se da absorbirati različna mnenja. Mene predvsem moti, da se v medijih pojavi neka kost, potem pa narod po kafičih ali blogih zgolj ponavlja izjave ene ali druge strani (pač glede na politično ali drugo pripadnost), skoraj nihče pa se zadeve ne loti logično in/ali strokovno. Tako so po eni strani vsi tožilci in sodniki avtomatično podkupljeni ali vsaj podkupljivi, po drugi strani pa Janša in Brezigarjeva nenehno izkoriščata policijo za obračunavanje s političnimi nasprotniki. Ko pa prosiš, da ti ena ali druga stvar mnenje argumentira, pa bodisi zmrznejo, bodisi ponavljajo neke izjave akterjev za medije.

    Jaz sem npr. prvi v vrsti za uspešno preganjanje gospodarskega kriminala, vendar ne na “TV šov” način z ad hoc spornimi in uranjenimi postopki v kratkoročne politične namene, ko je že vnaprej jasno, da po letih vlačenja po sodiščih iz zadeve ne bo nič. Moti me tudi vedno večji poseg države v človekovo zasebnost in druge človekove pravice, kar se je nedvomno zgodilo Penku, ne glede na to, ali je dejansko kriv ali ne. Tako kot je v ZDA boj proti terorizmu podlaga za vedno večje krčenje pravic, tako se zdi, da skuša trenutna oblast pri ljudstvu ustvariti vzdušje, da se bo v imenu boja proti tajkunom lahko počelo, kar se jim zljubi. Zlorabe kar same vabijo!

  107. Pris Pris  pravi:

    @Martin:
    Dobro, da ti je jasno. Bi želel argumentirati? ;)

  108. david.pelko david.pelko  pravi:

    Pris, razumem to. Ampak zakaj sodnik ni izdal odredbe? Če ne bi našli ničesar, bi bila policija “osmoljena”, ravno to, da ni bila izdana odredba sproža še več vprašanj!

  109. david.pelko david.pelko  pravi:

    p.s. metanje Zidarja v isti koš z navadnimi državljani, ki nimajo dosjeja na državnem tožilstvu, se mi zdi smešna.

  110. Pris Pris  pravi:

    @David:
    Glavni osumljenec je bil Penko, torej ne oseba, “na katerem pospešeno delajo tožilci, ki ima na vesti več sumov dejanj iz področja gospodarskega kriminala”. To, da se je s tako osebo sestajal, je bil le indic.

    Gre pa za čisto samostojno kaznivo dejanje, nevezano na morebitne druge sume in postopke (ki pa mimogrede sploh še niso končani in je Zidar zaenkrat še nedolžen). Sum še ne pomeni pravnomočne sodbe. To niso napake v sistemu, temveč pravnocivilizacijski standardi.

  111. Pris Pris  pravi:

    @David:
    “Če ne bi našli ničesar, bi bila policija osmoljena”

    Preiskovalni sodnik deluje po pravnih standardih, ki imajo podlago v zakonu in so se izoblikovali v sodni praksi. Ne more kar brez pravne podlage izdati odredbe v smislu “da vidimo, če bo policija kaj našla”. Taki standardi so vladali v nekem drugem obdobju vladavine tajnih služb, o katerem nočem niti načeti teme. ;)

  112. david.pelko david.pelko  pravi:

    OK, hvala za pojasnila.

Komentiraj